• Nieuws

    Vacature eindredacteur Didactief

    Wij zijn op zoek naar een eindredacteur!

    Lees meer
  • Blog

    Vierdaagse schoolweek? Liever niet!

    Kan de vierdaagse schoolweek het lerarentekort terugdringen zonder de prestaties te schaden, zoals Fadie Hanna en Marjolein Zee betogen in het aprilnummer van Didactief? Volgens onderwijseconoom Nienke Ruijs (Universiteit Maastricht) ligt het genuanceerder.

    Lees meer
  • Onderzoek

    HDT: drie maanden leerwinst

    High Dosage Tutoring (HDT) heeft een positief effect op de prestaties van basisschoolleerlingen: na een jaar scoren ze gemiddeld hoger op de cito-lvs rekentoetsen.

    Lees meer
  • Nieuws

    Externe leraar dubbel zo duur

    High Dosage Tutoring (HDT) heeft een positief effect op de prestaties van basisschoolleerlingen: na een jaar scoren ze gemiddeld hoger op de cito-lvs rekentoetsen.

    Lees meer
  • Blog

    Aardrijkskunde en geschiedenis: waar zijn we goed voor?

    Docenten/onderzoekers aardrijkskunde en geschiedenis roepen op tot een intercollegiaal gesprek. Aardrijkskunde en geschiedenis maken inzichtelijk waarom andere plaatsen en tijden zo verschillen van de onze. Essentieel, maar niet genoeg!

    Lees meer

Meer
Welk boek wil jij winnen?

De boekenWIJZER

Bekijk de onderwerpen Word abonnee

Kennisbundels van Didactief

Click here to revoke the Cookie consent